Πριν λίγο καιρό δύο γυναικεία περιοδικά, το ΒημαDonna και το Votre Beaute Δεκεμβρίου (η φωτό είναι από το Votre Beaute) φιλοξένησαν το ίδιο concept μόδας: μοντέλα σε καμένα δάση λάνσαραν μια goth αισθητική. Το πρώτο πράγμα που σκέφτηκα ήταν ότι "η μόδα στα καμένα πρέπει να είναι πολύ in. Φρίκη... "
Διαβάζοντας το επιχείρημα της άλλης πλευράς που υποστήριξε τη θέση της, παραθέτω την άποψη της Μαρίας Καλλιμασιάς, διευθύντριας έκδοσης του Votre Beaute, η οποία εξήγησε στο editorial της: «Ας μην ξεχνάμε και την άλλη δύναμη της μόδας. Αυτή που είναι κρυμμένη πίσω από τα όμορφα φτιασίδια και εκφράζει την άλλη της πλευρά, την πιο άγρια, μυστηριώδη και ανήσυχη. Εκείνη που ενθουσιάζεται να στέλνει μηνύματα και σκέψεις» και συνεχίζει: "είναι αλήθεια ότι δεν αντέχουμε τις άγριες, τις σκοτεινές, τις τραυματισμένες πλευρές των άλλων, τις δικές μας, του δάσους...αλλά τι να κάνεις; Είναι εδώ, είναι εκεί, είναι μέσα μας και ζητάνε να χωρέσουν κάπου, έστω και μέσα σε μια φωτογράφηση μόδας».
Είναι γνωστό ότι τα περιοδικά μόδας και ομορφιάς δεν έχουν ως πρώτη τους προτεραιότητα τον προβληματισμό ή την είδηση. Επιπλέον, οι διαφημιστές θέλουν λαμπερά, φρέσκα, χαρούμενα θέματα και πρόσωπα για να υποστηρίξουν τα προϊόντα τους. Μια φωτογράφηση μόδας στα καμένα μπορεί να είναι καλλιτεχνική και να προκαλέσει συζήτηση (αν και έχουν προηγηθεί άλλοι, όπως η εταιρεία Benetton με τέτοιας λογικής concept). Όμως, αν μια επιχείρηση θέλει να υιοθετήσει την περίφημη "εταιρική κοινωνική ευθύνη", μπορεί να κάνει άλλα πράγματα πετυχημένα, ακολουθώντας το παράδειγμα του τηλεοπτικού σταθμού Sky. Ποιος πείθεται από μια λογική του τύπου "τα καμένα είναι εδώ, άρα γιατί να μην κάνουμε και λίγη μόδα για να σκεφτεί ο κόσμος"; Αστεία πράγματα!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου